مباحث الگوریتمی

کامنت خصوصی نگذارید چون من با ایمیل جواب سوال نمی‌دهم. اگر سوالی دارید کامنت بگذارید من همانجا جواب می‌دهم.

جواب سوالهای کامنتهای خصوصی!

سه شنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۳، ۰۸:۴۵ ق.ظ

*سوال ۱:

من میخوام  توی تزم به یه صفحه وزن بدم ، ,و برا وزن دادن  از سه پارامترزیر استفاده کنم

۱- مدت زمانی که کاربر رو اون صفحه گذرونده

۲- تعداد دفعاتی که اون صفحه رو ملاقات کرده

۳- تاریخ مشاده اون صفحه،

تو خیلی جاها اومدن برای محاسبه وزن یک صفحه  از میانگین هارمونیک این سه پارامتر استفاده کردن و یه عدد بدست اوردن که وزن اون صفحه محسوب شدهمی خواسم بدونم به غیر میانگین روش دیگه ای نیست که این سه عدد به یه عدد تبدیل کرد و وزن صفحه رو بدست اورد به طوری که هر سه پارمتر تاثیر بذارن رو این وزن و بهتر از میانگین هارمونیک جواب بده

جواب:

این مسأله را می‌شود به صورت یک نقطه در فضای سه بعدی در نظر گرفت که هر بعد یکی از این ویژگی‌ها است. احتمالاً شما با بیشتر از یک صفحه سر و کار دارید و این یعنی یک مجموعه از نقاط در فضای سه بعدی دارید. نکته این است که نیازی نیست که حتماً به یک عدد تبدیل کنید! چون این کار تبدیل مسأله از سه بعدی به یک بعدی است که خیلی کار جالبی به نظر نمی‌رسه. روش متداول برای حل این سوال استفاده از ملاک فاصله است (به وبلاگ دیگر من مراجعه کنید). پیشنهاد می‌کنم روش‌های رتبه‌بندی در موتورهای جستجو را مطالعه کنید.

* سوال ۲:

من دانشجوی هوش مصنوعی هستم و برای سمینار و پایان نامه دنبال موضوع می گردم .

زمینه های کاریم هم : انواع الگوریتمهای تکاملی و داده کاوی .

جواب:

می‌توانید به سایت دانشگاه‌ها مراجعه کنید و پروژه‌های آنها را ببینید.

* سوال ۳:

دانشجوی کارشناسی نرم افزار ... درس میخونم . البته هیچی بلد نیسم از درس های الگوریتم ، شبیه سازی ، معماری !!! میشه منو برای موفقیت توی این رشته راهنمایی کنید؟ به برنامه نویسی وب خیلی علاقه دارم - کلا برنامه نویسی

جواب:

برنامه‌نویسی خیلی کار تخصصی نرم‌افزار نیست، یعنی بیشتر تفاوت یک برنامه‌نویس معمولی و یک مهندس نرم‌افزار در چیزهای دیگه است. مراجع این درس‌ها معلوم است و می‌توانید به سایت درس‌های مربوطه در دانشگاه خودتان و دانشگاه‌های دیگر مراجعه کنید یا از اساتید و دانشجویان سالهای بالاتر کمک بگیرید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۷/۱۵
سپیده آقاملائی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی