مباحث الگوریتمی

کامنت خصوصی نگذارید چون من با ایمیل جواب سوال نمی‌دهم. اگر سوالی دارید کامنت بگذارید من همانجا جواب می‌دهم.

سوالهای امتحان داده‌های حجیم (میان‌ترم)

دوشنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۱۷ ب.ظ

۱- با استفاده از روش لگاریتمی یک سری B-tree بسازید که کافی است فقط عمل درج را پشتیبانی کند.

۲- سوال جستجوی بازه‌ی تمرین Arge

۳- اگر b<B و m<M باشد در Buffer-tree، تعداد IO جستجو و درج چقدر می‌شود؟ اگر روی هر بافر یک B-tree بسازیم و m=B^2 باشد، زمان جستجو و درج چقدر می‌شود؟

۴- می‌خواهیم یک لیست پیوندی بسازیم که زمان درج در آن O(1) باشد و حافظه‌ی آن 4/3ceil{N/B} باشد. اگر بخواهیم فضا ۱+اپسیلون برابر N/B باشد و زمان کوئری یک بر اپسیلون باشد باید چه کار کنیم؟

۵- تقاطع‌های تعدادی پاره‌خط افقی با تعدادی خط عمودی را پیدا کنید. اگر به جای خط، پاره‌خط عمودی داشته باشیم چطور؟

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۲/۲۸
سپیده آقاملائی

نظرات  (۱)

در سوال 1،منظور از روش لگاریتمی چه هست. همان روش ساخت b-tree مثلا a,b-tree یا weighted b tree را نمی توان توضیح داد؟
پاسخ:
روش لگاریتمی این است: http://ce.sharif.edu/courses/91-92/1/ce787-1/resources/root/External%20Memory%20Geometric%20Data%20Structures.pdf
ولی اینکه منظور من از این جمله چی بوده خودم هم نمی‌دانم و همان موقع هم که می‌نوشتمش یک چیزی تو مایه‌های جوابی که خودم نوشته بودم یادم میومده و نوشتم.
توی جزوه در مورد kd-tree این روش را به کار برده است. خود B-tree امکان درج و حذف دارد و این روش را لازم نداره.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی