مباحث الگوریتمی

کامنت خصوصی نگذارید چون من با ایمیل جواب سوال نمی‌دهم. اگر سوالی دارید کامنت بگذارید من همانجا جواب می‌دهم.

جانشین محدب

سه شنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۵، ۰۷:۴۲ ب.ظ
یک قسمتی از اثبات وجود تعادل نش این است که با قضیه‌ی بروئر ثابت می‌کنند که نقطه ثابت یک تابع، تعادل نش است. حالا ایده‌ی من این بود که اگر به جای اینکه فقط به صورت وجودی از این قضیه استفاده کنیم برای پیدا کردن تعادل نش ازش استفاده کنیم. این کار هم انجام شده بود (یا حداقل کارهای شبیه‌اش).
یک چیزی که امروز در ارائه‌ی یکی از بچه‌ها بود «جایگزین محدب» بود. در بهینه‌سازی روی یک مجموعه‌ی خاص، به جای یک تابع می‌شود از یک تابع دیگر استفاده کرد و همچنان جواب همان قبلی به دست می‌آید. حالا به نظرم می‌شود همین کار را برای تعادل نش هم انجام داد.

حالا به قیافه‌ی این مقاله می‌خورد که برای پیدا کردن بهترین جواب از این تابع جانشین محدب‌ها استفاده کرده باشد، اما قول نمی‌دهم همین باشد! :))

https://papers.nips.cc/paper/5686-adversarial-prediction-games-for-multivariate-losses.pdf

http://drops.dagstuhl.de/opus/volltexte/2016/6811/pdf/LIPIcs-ISAAC-2016-41.pdf

http://www.jmlr.org/proceedings/papers/v28/mairal13.pdf
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۹/۳۰
سپیده آقاملائی

نظرات  (۱)

سلام وقت بخیر
من رشته ام برقه و در زمینه بهینه سازی قوی نیستم میشه در مورد تعادل نش توضیح بدید؟
باتشکر
پاسخ:
سلام
اگر در یک بازی که یک سری بازیکن عاقل دارد که به ازای هر مجموعه از حرکت‌های بازیکنان، سود هر فرد مشخص باشد، تعادل نش جایی است که هیچ‌کس با فرض اینکه بقیه تغییری در رفتارشان ایجاد نکنند نمی‌خواهد رفتارش (حرکتش) را تغییر بدهد.
ربطی به بهینه‌سازی نداره، مربوط به نظریه بازی‌ها است.
این چیزی که اینجا گفتم مربوط به یک حالت خاص است که توی یک سری مقاله‌ها از یک روشی برای پیدا کردن تعادل نش بازی‌ها استفاده شده است که به نظر من با اثبات وجود تعادل نش برای بازی‌های متناهی مرتبط است.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی