مباحث الگوریتمی

کامنت خصوصی نگذارید چون من با ایمیل جواب سوال نمی‌دهم. اگر سوالی دارید کامنت بگذارید من همانجا جواب می‌دهم.

least discrepancy search

جمعه, ۴ فروردين ۱۳۹۶، ۰۱:۱۸ ب.ظ
https://www.coursera.org/learn/discrete-optimization/lecture/Pa60m/knapsack-2-greedy-algorithms
مثالش مسئله‌ی کوله‌پشتی بود. روشش این بود که بار اول فرض می‌کرد الگوریتم حریصانه جواب بهینه را پیدا می‌کند و بار بعدی فرض می‌کرد یک انتخاب اشتباه می‌کند و مرحله‌ی بعدی ۲ بار و ... .
چون اگر تا آخر برود همه را چک می‌کند جواب بهینه را می‌دهد. فقط مزیتش این است که می‌تواند زودتر هرس کند.
قسمتی که من خودم دوست داشتم بیشتر همان حریصانه‌های مختلف برای کوله‌پشتی بود. اینکه در واقع قسمت مهم الگوریتم این است که چه تابعی از ورودی را انتخاب کنیم (مثلاً چگالی) و اینکه چه راه‌هایی به نتیجه نرسیده که به این رسیده‌اند.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۱/۰۴
سپیده آقاملائی

نظرات  (۵)

 سلام وقتتون بخیر،ممنون از وبلاگ خوبتون
 اگر میشدجزوه خوب فارسی در زمینه کانوکس روی وبلاگ بزارید یا اینکه در مورد هر جلسه کلاس های استنفورد بیشتر توضیح میدادید برای عده زیادی که مثل من زبان خوبی ندارند تا متوجه بشیم کانوکس رو:(
ممنونم
پاسخ:
سلام
خب من خودم فیلمش را دیدم زبانش سخت نبود، به خصوص اینکه خودش که توضیح میده همه‌اش از روی شکل است.
متن کلاس‌ها و اسلایدهایش هم که روی سایتشان هست، با google translate می‌توانید ترجمه کنید. اکثر قسمت‌هایی که من نگفتم برای این بود که تکراری با درس‌هایی مثل طراحی الگوریتم و الگوریتم تقریبی و ... بود. حالا اگر مورد خاصی را می‌خواهید می‌توانم توضیح بدهم ولی کل مطالبش انقدر جدید نبود که بیارزد که دوباره بنویسم. خودم هم تا جایی که فیلمش را دیدم در وبلاگ نوشتم.
حالا اگر منبع خوبی دارید یا جلسه‌ای ازش هست که الگوریتمی باشد می‌توانید بگویید من آن را بخوانم و بگذارم.
ممنون لطف می کنید درمورد SDR اگر اطلاعاتی دارید ممنون میشم کمکم کنید
پاسخ:
منظور از SDR چیه؟ system of distinct representatives تنها SDR-ای است که الآن توی ذهنمه و آن هم ربطی به این نداره (مال ریاضی گسسته بود قسمت مربع لاتین!).
مخفف زیاد هست!
نه منظورم semidefinite relaxation است که یکی از مباحث کانوکس کتاب بوید بود
سلام وقت بخیر
اگر در مورد الگوریتم واترفیلینگ اطلاعی دارید ممنون میشم به اشتراک بزارید
پاسخ:
سلام
من یک الگوریتم flooding بلدم که همون BFS است.
تازه قبلی را هم که خواسته بودی وقت نکردم بنویسم. شاید توی الگوریتم تقریبی اون یکی وبلاگ نوشته باشم. آنجا یک مطلب semi-definite programming بود.
اوکی تشکر...
عذر میخوام کدوم وبلاگ؟
پاسخ:
http://softday.blog.ir/

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی